Návody a rady, jak se dobře orientovat v Classroom
Milí rodiče,
jak vidíte na Google classroom, my učitelé se učíme ovládat nové technologie stejně jako děti. :-) Právě nám skončila "teleporada" na Google meet hangouts. Přináším důležité aktuality.
1. Do Class se přihlašujte přes maily svých dětí s doménou skolamysl.cz. Když požádáte učitele o přístup z jiného účtu, sice se podíváte na jednotlivou aktivitu, ale nevidíte vše a budete muset pokaždé žádat o přístup.
2. Oznámení o zadaných a okomentovaných úkolech přichází do mailu dětí s doménou skolamysl.cz nebo do aplikace Google classroom v mobilu nebo je děti mohou vidět v počítači, když na úkol kliknou.
3. Účastníci, čtěte pozorně zadání. Některé práce je potřeba nafotit a vložit jako přílohu, některé vypracujete přímo v počítači a vložíte jako přílohu.
4. Poznámka VRÁCENO znamená, že je práce učitelem zkontrolována, okomentována a vše je v pořádku.
5. Mail jméno.příjmení@skolamysl.cz je dobré sledovat také z důvodu, že někteří učitelé využijí možnost "teleschůzky" s dětmi prostřednictvím právě Google meet hangouts. Do žákovského mailu jim přijde pozvánka, ve které v daný čas jen kliknou na připojit.
Přátelé,
s kolegy jsme v čilém Google meet hangouts spojení, abychom pomohli vyladit nejasnosti online výuky. Zdůrazňuji to kvůli tomu, že už i některým skupinám dětí, jednotlivcům chodí pozvánky na taková výuková setkání. Najdou ho ve školním mailu. Byla by škoda, kdyby si příležitost nechali ujít.
1. Google classroom se dá dobře ovládat i z mobilu. Je ale potřeba nainstalovat příslušnou aplikaci. A když už budete u toho, doporučujeme nainstalovat rovnou i google disc, google tabulky a google dokumenty. (Android to možná obsahuje automaticky.)
2. Pak už děti nemusí ani psát do sešitu a fotit, mohou si místo papíru vytvořit rovnou el. dokument, do kterého cvičení napíší. Podobně učitelé začnou dokumenty více vytvářet přímo v nabídce Classu. Obsluha je pak jednodušší, odpadá focení a přikládání.
3. Class má mnoho možností. Je ale potřeba prohledávat ikony. Například přehled úkolů podle předmětů naleznete pod ikonou PRÁCE V KURZU. V ikoně osoby ve čtverečku vpravo nahoře zase naleznete přehled přijatých, zkontrolovaných úkolů. Poznáte je podle fajfky. (V tomto týdnu byly ještě některé předměty hodnoceny bodováním. Pro větší přehlednost se příště budeme držet odfajfkování.)
4. Spolupráce dítěte s učitelem probíhá dvěma způsoby. Komentáře najdete na boku vpravo nebo poznámky v textu. Aby dítě vidělo poznámky v textu, potřebuje svou práci otevřít v novém okně. Tuto možnost mu nabízí tři svislé tečky vpravo.
5. Stává se, že dítě odklikne posláno, ale nepřiloží práce. Nebo pošle práce, učitel mu doporučí opravy, doplnění, a dítě nereaguje. Práce je hotová, až je učitelem potvrzená - odfajfkovaná.
Vím, zni to složitě. Ale když společně napneme síly při počáteční podpoře práce v prostředí Google Classroom, jsem přesvědčená, že za dva týdny se celá aktivita obejde bez Vás (od čtvrtého ročníku :-)).
Navíc je celý ten Google svět tak báječně vymyšlený, že se od něj my rodiče nebudeme chtít odtrhnout ani v práci po skončení krize, když se v něm naučíme žít.
A mě můžou začít platit jako PR.
Přátelé,
přicházím s další porcí aktualit pro práci v Class. Na pravidelné teleporadě jsme se s kolegy shodli, že se zaměříme na kvalitu zpětné vazby a zároveň si budeme dávat pozor, abychom děti nezahrnuli kvantitou. Snažíme se organizaci vyladit směrem k měkkým dovednostem v třístranné spokojenosti.
OCENĚNÍ:
Do Class se zapojilo 99% žáků ŠKOLAMYŠLE. Téměř třetina se v prostředí pohybuje báječně. Vkládají práce plynule v rámci pracovního týdne, reagují na doporučení pedagogů, práce dokončují, tzn. mají je odfajfkované (za minulý týden se ještě v některých předmětech objevovaly místo fajfky body. Tento týden pro přehlednost již pouze fajfky).
DOPORUČENÍ:
1. Je dobré pracovat na úkolech každý všední den chvíli a úkol hned poslat učiteli. Práce se tak nebude kupit ani dětem ani učitelům.
2. Hotová práce se pozná podle fajfky u odevzdaného úkolu. Fajfky najdete ve složce Práce v kurzu - zobrazit vaši práci.
3. Zvlášť rodiče starších dětí, které s nimi nechtějí úkoly sdílet, naléhavě vyzýváme. POMOŽTE NÁM ROZJET EFEKTIVNÍ PRÁCI V CLASS TÍM, ŽE SE BUDETE ZAJÍMAT O ÚSPĚŠNÉ ODEVZDÁNÍ ÚKOLU ALESPOŇ JEDNODUCHOU OTÁZKOU: "MÁŠ ÚKOLY ODFAJFKOVANÉ?" Často totiž dítě práci odevzdá, učitel mu napíše poznámky do textu, komentář k dopracování úkolu, ale dítě už nereaguje. Nebo možná úkol opraví, ale učitele neupozorní komentářem, takže to učitel nepozná a úkol neoznačí jako hotový.
POMOŽTE DĚTEM DÍKY POČÁTEČNÍMU ZÁJMU NASTAVIT SEBEŘÍZENÍ. V dospělosti jako když najdeš. :-)
4. A naopak u mladších dětí. Nechte děti co nejvíce operací v Class postupně dělat samostatně. Věřte jim. Dokážou to. :-)
Shrnutí na závěr:
-
samostatnost s počáteční podporou
-
plynulost odevzdávání v rámci pracovního týdne
-
úspěšné dokončování - fajfky
Děkuji za Vámi vyjádřená ocenění. Vaše zpětné vazby, komunikace s dětmi a vtipy v dámském klubu nás drží nad vodou. Učitelům se kouří z hlav, jak se snaží společnými silami prostředí Google Classroom ovládnout, a já se svými původními online dovednostmi mám teď pocit, že řídím jadernou elektrárnu.
Opatrujte se.
S láskou
Radka
-