Kritéria pro přijímání dětí do prvního ročníku (školní rok 2023-2024)
Ve školním roce 2023-2024 bude do prvního ročníku přijato 8 žáků.
V případě překročení kapacity ročníku (8 dětí) budou při rozhodování o přijetí dítěte do školy zohledněna dle
doporučení Metodiky MŠMT k přijímání žáků do 1. ročníku pro soukromé školy tato kritéria:
- děti, jejichž starší sourozenec je již žákem Základní školy ŠKOLAMYŠL v Litomyšli (chceme podpořit,
aby se sourozenci vzdělávali ve stejné škole) - 1 bod
- osobní přítomnost dítěte u zápisu navazující na jeho předchozí celodenní návštěvu školy ve výuce - 1
bodPokud po zohlednění kritérií bude stále převis dětí nebo nebude možné na základě kritérií jednoznačně
rozhodnout, bude přistoupeno k losování. Losování proběhne v nejbližším možném termínu po ukončení
zápisu. za účasti ředitelky školy a rady školské právnické osoby. Z losování bude pořízen videozáznam.
Videozáznam bude uložen k nahlédnutí v elektronických dokumentech školy.Výsledky přijímacího řízení do 1. ročníku budou zveřejněny způsobem umožňujícím dálkový přístup (na
webových stránkách školy) a vyvěšeny na dveřích budovy školy.Zápis do prvního ročníku proběhne od pondělí 24.4. do čtvrtka 27.4. 2023.
Elektronickou přihlášku bude možné vyplnit od 1.4.2023 na stránkách školy, případně po domluvě s ředitelkou
školy provést její vyplnění osobně ve škole. Na základě elektronické přihlášky pozve ředitelka školy zákonné
zástupce a dítě k zápisu, domluví s nimi konkrétní datum a hodinu zápisu.K zápisu je potřebné s sebou mít tyto dokumenty:
- rodný list dítěte
- občanský průkaz rodiče/zákonného zástupceZápisu předchází osobní rozhovor vedení školy se zákonnými zástupci a návštěva s dítětem ve vyučování.
Témata rozhovoru:
● koncepce a principy vzdělávání Základní školy ŠKOLAMYŠL v Litomyšli (soulad rodičů s těmito
principy a metodikou, kterou škola uplatňuje na I.i II. stupni.)
● představení forem spolupráce rodičů se školou (jak se rodiče žáků - členové spolku Školamyšl, z.s.,
který je zřizovatelem školy - podílejí na chodu školy; možnosti zapojení rodičů na utváření školy
komunitního typu).